Учнівське самоврядування – школа формування відповідальності.

 

Учнівське самоврядування

  • створює умови для саморозвитку та самовдосконалення

  • є  школою формування соціальної активності  та відповідальності

Наш час потребує лідерів нової формації.  Людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно.

Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки людини майбутнього, людини, яка відповідає вимогам нового XXI століття.

Для сучасної молоді важливо не просто отримати знання, але й зуміти їх творчо застосувати, щоб в умовах конкурентної діяльності не розгубитись і не втратити власну індивідуальність. Потреба в саморозвитку та самовдосконаленні входить у життя кожної молодої людини як необхідність, без якої неможливий шлях до успіху.

Для того, щоб знайти своє місце в житті, учень повинен оволодіти вміннями та навичками критично та самостійно мислити, бачити та окреслювати проблему, знаходити шляхи її вирішення;  бути контактним, уміти працювати в команді.  І не останню позицію в цьому списку займають  також здатність приймати нестандартні рішення та вміння грамотно працювати з інформацією. Усі  ці вміння формуються й розвиваються завдяки учнівському самоврядуванню.

Під учнівським самоврядуванням ми розуміємо  творчу співпрацю дітей і педагогів, спосіб виявлення організаторських та виконавських можливостей учнів у різних видах діяльності, спілкування та відносин. Це один із методів формування в колективі громадської думки та вироблення управлінських навичок, умінь та якостей

Створюючи власну систему учнівського самоврядування, ми не винаходили нічого неіснуючого, а використали знайому, просту структуру колишніх дитячих організацій. Досвід підказує:  система тільки тоді й працює, коли вона ясна й прозора. Ми сповнили її новим змістом і вона запрацювала, набуваючи сили, швидкості і чіткості. Учнівське самоврядування наповнюється конкретними справами, з якими учні справляються без зайвої допомоги. Головний показник працездатності нашої моделі – її саморозвиток: ініціатива пішла  «знизу», її вже не можна й не потрібно стримувати. Це значить, що процес «пішов», учнівське самоврядування училища знаходиться на стадії активного розвитку.

Кілька років в училищі  працює Рада учнівського самоврядування.

Голова ради стверджує: «Як голова учнівської ради я відвідую засідання міського клубу лідерів учнівського самоврядування. Саме там вчуся працювати в команді,  організовувати роботу центрів і координувати роботу учнівської ради. Необхідних знань  і вмінь я набуваю і від педагогівучилища, які підтримують мої ініціативи та допомагають у роботі. Моє завдання — об'єднати координаторів з метою вирішення питань щодо організації творчих справ, свят, заходів та спрямувати їхню роботу в центрах. Ми разом плануємо роботу, підводимо підсумки та аналізуємо виконане. Взаємоповага, взаємодопомога, довіра - основні позиції наших стосунків.

Я вважаю, що як майбутні повноправні громадяни, учні потребують стимулюючої участі в  житті училища для розвитку їхньої самоповаги та соціальної компетентності.

На мою думку, учнівське самоврядування є школою формування навичок самоврядування, соціальної активності та відповідальності, громадянського виховання учнів, розвитку ініціативної, здатної приймати нестандартні рішення особистості»

 

Голова ради

учнівського самоврядування                                                       Ю. Мельник

 





Девіз:

Шукай, придумуй, пробуй, говори,
Читай, пиши і мислячи твори,
Спілкуйся й поділись думками,
Та істину в проблемі ти знайди

 

 

 

 

Моральний кодекс законів ради учнівського самоврядування.

 

 

  • Всі члени учнівського самоврядування професійно-технічного закладу рівні незалежно від матеріального стану, національності, статі, раси та переконань.
  • Кожен повинен почувати себе безпечно, тому ніхто не повинен ображати іншого.

 

АГРЕСИВНІСТЬ – ОЗНАКА БЕЗСИЛЛЯ
  • Кожен має право на ім’я і звертатися один до одного слід тільки по імені.
"НАЙПРИЄМНІШИЙ ЗВУК ДЛЯ ЛЮДИНИ – ЦЕ ЗВУК ЙОГО ІМЕНІ”
Д. Карнегі
  • Ніхто не повинен відчувати себе приниженим та ображеним. Нікому не можна придумувати прізвиська.
  • Всі повинні поважати право на власність і без дозволу не брати чужих речей.
Поваги заслуговує і майно навчального закладу
  • Ніхто не повинен боятися висловлювати свою думку з будь-якого питання.
МИСЛИТИ ПО-ІНШОМУ – НЕ ЗЛОЧИН
  • Будь особистістю, відповідальною за свої слова та вчинки. Не обманюй, завжди говори правду. Не хизуйся, особливо тим, що не є твоєю заслугою.
  • Не говори поза очі про людину. Скажи прямо про все, а не на вухо подрузі чи товаришеві.

 

Корисні посилання:

Телефони довіри:

Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;

Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;

Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;

Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

Національна поліція України 102;

Урядова гаряча лінія з попередження домашнього насильства 1547.